A N U N Ț
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SIGHIȘOARA, județul MUREȘ, în conformitate cu prevederile art. VII alin. (3) lit. ”a” din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare și ale art. VII alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea unei funcții publice de conducere vacante,
- Șef serviciu în cadrul Serviciului Impozite, Taxe și Executare Creanțe, pe perioadă nedeterminată, durata timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
- Data afișării anunțului: 23.07.2025;
- Data până la care se pot depune dosarele de înscriere: în termen de 20 zile de la data publicării anunţului, în perioada 23.07.2025 până în data de 11.08.2025, inclusiv;
- Data, ora și locul organizării probei scrise: 27.08.2025, ora 11,00, la sediul Municipiului Sighișoara, Piața Muzeului nr. 7;
- Data și locul organizării probei interviu: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise, la sediul Municipiului Sighișoara: Piața Cetății nr. 7, Sighișoara, județul Mureș. Data și ora susținerii interviului se va afișa pe www.primariasighisoara.ro odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Condiţiile de participare la concurs:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 483, alin. (2) lit. ”a” – ”e” din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
• să fie numiţi într-o funcţie publică de clasa I;
• să îndeplinească condiţiile de vechime în specialitatea studiilor de minimum 5 ani;
• să îndeplinească condiţiile de studii necesare ocupării funcţiei publice, şi anume:
1. studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura de știință: științe economice sau științe administrative sau științe juridice;
2. studii de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
• să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Modalitatea de înscriere la concurs
Dosarele de înscriere la concurs se depun personal la sediul Municipiului Sighișoara, Piața Muzeului nr. 7 sau se pot transmite în format electronic la adresa de email resurseumane@primaria-sighisoara.ro, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 23.07.2025 – 11.08.2025.
Bibliografie / Tematică:
1. Constituția României, republicată;
cu tematica Constituția României, republicată – integral;
2. Partea I, partea a II-a – titlul I și titlul II, partea a-IV – titlul I și partea a VI-a – titlul I și titlul II din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Partea I, partea a II-a – titlul I și titlul II, partea a-IV – titlul I și partea a VI-a – titlul I și titlul II din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral;
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral;
5. Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica: Titlul IX integral
6. Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica: Titlul III-Dispoziții procedurale generale, Capitolul IV Actele emise de organele fiscale, Titlul V Stabilirea creanțelor fiscale, Capitolul I Dispoziții generale, Capitolul II Dispoziții privind decizia de impunere, Capitolul VI Prescripția dreptului de a stabili creanțe fiscale, Capitolul VIII. Stingerea creanțelor fiscale prin executare silită.
Atribuțiile postului:
- Organizează, îndrumă şi controlează activitatea de constatare şi stabilire a impozitelor şi taxelor datorate de persoane fizice şi juridice;
- primeşte, înregistrează şi repartizează pe subordonaţi corespondenţa serviciului şi urmăreşte soluţionarea acesteia în termen;
- urmăreşte întocmirea borderourilor de debite şi scăderi, operarea lor în evidenţele sintetice şi analitice;
- urmăreşte întocmirea şi depunerea în termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de impunere de către contribuabili persoane fizice şi juridice;
- coordonează activitatea de gestionare a documentelor referitoare la impunerea fiecărui contribuabil;
- aplică sancţiunile prevăzute de actele normative tuturor contribuabililor care încalcă legislaţia fiscală şi ia toate măsurile pentru înlăturarea deficienţelor constatate;
- centralizează toate datele statistice privind activitatea serviciului pe baza cărora întocmeşte şi transmite informările şi raportările periodice la termenele stabilite;
- analizează, cercetează şi soluţionează cererile cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor, la persoane fizice şi juridice;
- avizează propunerile în legătură cu acordarea de reduceri, scutiri şi restituiri de impozite şi taxe şi majorări de întârziere;
- efectuează analize şi întocmeşte informări în legătură cu verificarea, constatarea şi stabilirea impozitelor şi taxelor, rezultatelor acţiunilor de verificare şi impunere, măsurile luate pentru nerespectarea legislaţiei fiscale, cauzele care generează evaziunea fiscală şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea legislaţiei de impozite şi taxe locale;
- asigură coordonarea generală şi aplicarea unitară a legislaţiei cu privire la impozitele şi taxele locale datorate de persoanele fizice şi juridice;
- verifică şi soluţionează, după caz, contestaţiile făcute de contribuabili persoane fizice şi juridice pe linia impozitelor şi taxelor locale;
- organizează activitatea atât pe compartiment cât şi pe fiecare angajat din subordine;
- întocmeşte programele de activitate ale compartimentului şi le prezintă spre aprobare primarului, stabileşte măsurile necesare şi urmăreşte îndeplinirea în bune condiţii a obiectivelor din aceste programe;
- asigură respectarea disciplinei în muncă de către personalul subordonat, luând în acest scop măsurile ce se impun;
- în limitele competenţelor stabilite de primar , reprezintă serviciul pe care îl conduce în relaţiile cu alte compartimente de specialitate din aparatul propriu sau cu agenţii economici, instituţiile publice şi persoanele fizice şi juridice;
- urmăreşte şi verifică activitatea profesională a personalului din cadrul serviciului pe care îl conduce, îi îndrumă şi sprijină în scopul sporirii operativităţii, capacităţii şi competenţei lor în îndeplinirea sarcinilor încredinţate;
- asigură cunoaşterea reglementărilor legale specifice domeniului de activitate, organizează şi urmăreşte documentarea de specialitate a personalului din subordine;
- repartizează subordonaţilor sarcinile din corespondenţa ce revine serviciului, dând îndrumări corespunzătoare pentru soluţionarea acestora;
- verifică, semnează sau vizează, după caz, potrivit competenţelor stabilite de conducerea primăriei, lucrările şi corespondenţa efectuată de personalul din subordine;
- întocmeşte fişele de evaluare individuală ale acestora;
- veghează la respectarea normelor de conduită şi deontologie de către personalul din subordine în raporturile cu persoanele fizice şi juridice;
- asigură confidenţialitatea datelor şi informaţiilor care potrivit legii constituie secret de serviciu şi nu pot fi date publicităţii;
- urmărește și execută creanțele bugetare, conform legislaţiei în vigoare;
- ține evidența facilităților și înlesnirilor fiscale, conform legislaţiei în vigoare;
- organizează și îndrumă activitatea de urmărire și încasare la buget a veniturilor fiscale și nefis-cale neplătite în termen de la contribuabili persoane fizice și juridice;
- în cazul neachitării la termen a impozitelor și taxelor locale datorate, potrivit reglementărilor legale în vigoare, dispune retragerea sumelor respective din conturile contribuabililor sau prin aplicarea gradelor de urmărire silită prevăzute de lege asupra elementelor patrimoniale ale debitorilor;
- organizează, execută și verifică în teritoriu, activitatea de urmărire silită a bunurilor și venitu-rilor persoanelor fizice și juridice, pentru încasarea impozitelor și taxelor neachitate în termen și a creanțelor bănești constatate prin titluri executorii ce intră în competența organelor fiscale;
- verifică respectarea condițiilor de înființare a propririlor pe veniturile realizate de debitorii bugetului local de la agenți economici, instituții publice, urmărește respectarea popririlor înfiin-țate de către terții popriți și stabilește după caz, măsurile legale pentru executarea silită a acestora;
- evidențiază, urmărește debitele restante primite spre urmărire și propune compensarea plusurilor cu sumele restante pentru lichidarea pozițiilor de rol;
- întocmește dosare pentru debitele primite spre executare de la alte unități și asigură respectarea prevederilor legale pentru identificarea debitorilor, confirmarea și debitarea amenzilor și a altor venituri;
- respectă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al instituției;
- respectă Regulamentul Intern al instituției;
- îndeplinește alte atribuții prevăzute de lege sau stabilite de conducerea instituției, conforme cu cu pregătirea și domeniul de activitate;
- participă la cursuri de perfecţionare;
respectă și aplică prevederile Ordinului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice.
Dosarul de înscriere la concursul de promovare va conține:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023; (model la sediul instituției – camera 53 sau pe www.primariasighisoara.ro).
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia cărții de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, după caz;
e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
g) cazierul administrativ;
Copiile de pe actele menționate se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Observații:
Modelul orientativ al adeverinței menționate la alin. (1) lit. f) este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Adeverințele carea au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii:
- funcţia/funcţiile ocupată/ocupate,
- nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora,
- temeiul legal al desfăşurării activităţii,
- vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor, documentul prevăzut la litera g) poate fi solicitat Agenției Naționale a Funcționarilor Publici de către instituția organizatoare a concursului de promovare.
Relaţii suplimentare se pot obține la secretarul comisie de concurs, Jeler Maria – Angela, referent, clasa III, grad profesional superior în cadrul Compartimentului Resurse Umane - Serviciul Resurse Umane, Administrare Sistem Informatic și Personal Auxiliar: tel. 0265/771280 int 128, fax. 0265/771019 și adresă e-mail resurseumane@primaria-sighisoara.ro.
PRIMAR,
Ioan - Iulian SÎRBU