Domino

      ANUNŢ
al Compartimentului de evidență a persoanelor din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Municipiul Sighișoara

  Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor din Municipiul Sighişoara, cu sediul in Sighişoara, str. H. Oberth, nr. 15, judeţul Mureş, telefon 0265-771140, informează cetăţenii români domiciliaţi in Municipiul Sighişoara şi în comunele arondate acestui serviciu (Viişoara, Daneş, Apold, Saschiz, Vînători, Albeşti) următoarele:

Eliberarea actului de identitate se face doar la solicitarea titularului datelor de stare civilă, nicidecum din oficiu de către autoritățile române.

    Potrivit art. 12 alin. (1) și (2) din O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 15 de la împlinirea vîrstei de 14 ani, cetățenii români sunt obligați să solicite eliberarea actului de identitate. 
    Potrivit art. 19 din actul normativ mai sus menționat, cetățenii români sunt obligați să solicite eliberarea unui nou act de identitate în următoarele cazuri:

(1) a)la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b)dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii, iar în cazul titularului unei cărţi electronice de identitate, şi prenumele părinţilor;
c)în cazul schimbării domiciliului;
d)în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e)în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f)în cazul deteriorării actului de identitate;
g)în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h)când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
i)în cazul schimbării sexului;
j)în cazul anulării;
k)pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.

(2)Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate,  după cum urmează:

a)cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a);
b)în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-j);
c)oricând, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. k).


(3)Actul de identitate valabil rămâne în posesia titularului până la data înmânării noului document.

   În aceste condiții, invităm cetățenii care se află în situațiile mai sus menționate, să se prezinte la sediul serviciului nostru, cu documentele necesare și să solicite eliberarea actului de identitate.


  Șef serviciu,
  Bîrsan Cristina-Maria